Novi Sad
04.06.2014.
10:00 > 10:15
Učenica Osnovne škole "Sonja Marinković" objavila je u školskom magazinu tekst o razlici u načinu školovanja u Australiji i Srbiji.
  • Sydney

    14.09.2019 02:00
    Obrazovanje
    Divno je sve u Australiji,ha,ha,ha
    Kad bi samo uspjeli nekako nauciti djecu do zavrsetka srednje skole tablicu mnozenja,ali kako ce kad ni ucitelji ne znaju.
    Ili npr.da znaju da je Afrika kontinent a ne drzava,kakvo crno osnovno obrazovanje oni imaju?
    Oni prave robove,pametni njima ne trebaju .
    Ima pameti u Kini ,uvesce.
  • Boki

    07.06.2014 02:01
    Škole u Australiji
    Zivim u Melburnu po zanimanju sam professor fizickog vaspitanja, zavrsio davno kod nas. Posto zivim duze od dve decenije ovde mogu Vam reci odgovorno da nase skole u Srbiji I nas obrazovni program je ne 100 puta bolji od kengurskog vec 500 puta. Ovde nasi ljudi moraju da placaju ogromne sume novca ako hoce da im deca barem priblizno znaju nesto iz matematike I... Njihove skole nisu u vecini (narocito drzavne) ni blizu nasim skolama. Jeste da su sva deca uniformisana ali verujte da je na vestima bio slucaj gde je otac prijavio skolu I svoga sina koji nije znao da cita a bio je 7-8 razred skole. Isina!!! O njihovim obdanistima tek da vam ne pricam. Samo uzimanje para za nesto sto kod nas ne bi proslo ni po jednom zakonodavstvu. Nasa obdanista su Hajat za svako njihovo, a zemlja toliko bogata. Kao sto neko rece u prethodnim komentarima njima su ovde potrebni snazni I glupi koji ce samo da rintace.
  • Lala

    05.06.2014 21:11
    za zemljaka
    ti si ispao pametniji od njih cim si se vratio u civilizaciju...
  • KOmša

    05.06.2014 06:32
    S kim smo onakvi smo
    Kako u Srbiji sprovodimo svoju pamet tako nam je u životu.
    Uživajte.
  • Grujica

    04.06.2014 21:16
    Mi smo...
    4 svetlosne godine (minimum) od ovakvog školstva. Ne mislim da je idealan, ali je sasvim OK.
    Nama je još uvek važno koliko ovaca ima po glavi stanovnika na Novom Zelandu (garantujem da ni oni nemaju pojma!).
    A za one što misle kako smo mi najpametniji, a ostatak sveta glumPav, zato i živimo ovako kako živimo. Nema ker za šta da nas u´vati, ali mi smo "pametni". Samo još da razmisilimo, za koji obrok ćemo da poslužimo tu našu pamet... i na koji način... Pohovan, flambiran ili, možda pak, lešo....? Dok smo mi učili o novozelandskim ovcama, ostatak sveta se razvijao. Oni imaju standard, a mi, na žalost, ni novozelandske ovce.
  • 04.06.2014 18:27
    Meni je ovo zanimljivo,kao neka naucna fantastika...A,kada nemam izbora,daj sta das,poredjenje je zanimljivo,a ko je pametniji vreme ce pokazati.Ko hoce da uci,ucice bez obzira u koju skolu isao !
  • 04.06.2014 18:25
    Ima tu i dobrih i losih strana. Kao i uvek i svuda.
    Sto se samog obrazovnog procesa tice on, ipak u najvecoj meri zavisi od predavaca. Los predavac ce od najboljeg plana napraviti glupost i obrnuto. Kvalitetan predavac ce i u losem planu znati pronaci najbolje.
    Imala sam srecu da moji nastavnici nikad nisu trazili da ucimo brojke, kao sto mnogi spominju da su morali. Trazili su da znamo po cemu je neka zemlja poznata, sta joj je glavna privredna grana i sl. Povrsine smo ucili poredeci velicine drzava, kontinenata. Na istoriji smo datume povezivali uceci sta se sve u svetu tada desavalo, ko su bili savremenici i sl...
    Valjda sam imala srecu ali osnovnu skolu stvarno pamtim po najlepsem. Nastavnici su nas pre svega voleli a mi njih postovali.
  • miroslav

    04.06.2014 17:39
    @nss

    Nasa deca su najobrazovanija kao sto je i Srbija lider regiona .
  • zeljko

    04.06.2014 17:34
    @Zemljak

    Svi su glupi samo smo mi pametni .
  • miki

    04.06.2014 17:29
    @Zemljak

    Zasto ste proveli tamo punih 12 godina ako je tako lose ?
  • milan

    04.06.2014 17:26
    @Zemljak

    Kamo srece da sam u Australiji i da moje dete ide u njihovu skolu .
  • jova

    04.06.2014 16:39
    Zapad - praksa
    Srbija - bubanje
  • zoki

    04.06.2014 15:25
    kazamat
    Bravo za australijsko skolstvo .
    Nase je izgubljeno u vremenu i prostoru tj. kakva drzava takvo i skolstvo . Dakle nikakvo .
  • neuroza

    04.06.2014 15:22
    lider regiona
    @nss

    Ako smo toliko pametni zasto zivimo u jednoj od najsiromasnijih drzava u Evropi ?
  • petar

    04.06.2014 15:20
    @nss

    Nisam bas toliko ubedjen u znanje nasih djaka . Mozete li vase tvrdnje potkrepiti nekim linkom ?
  • antipatrijota

    04.06.2014 15:14
    Nigde se toliko ne uci nepotrebnih stvari kao kod nas .
    Sta znaci nekom buducem automehanicaru podatak koliko se u Indoneziji proizvede pirinca ?
  • izdajnik

    04.06.2014 15:09
    banana drzava
    Gde smo mi od ovoga .
  • prof.

    04.06.2014 15:08
    @nss
    " nasa deca su najobrazovaniji kadar na svetu ..."

    Ne bih rekao da ste u pravu , nekoliko godina unazad nasi djaci ne ostvaruju narocito dobre rezultate , cak su ispod evropskog proseka : http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=12&dd=07&nav_category=12&nav_id=477567
  • Igor

    04.06.2014 15:02
    Mit je da su nasa deca pametna, u taj mit samo mi verujemo, kada dodju PISA testovi onda rezultati govore svoje.

    Kod nas u skolstvu stvari se nisu menjale jakoooo dugo, metode i sadrzaj su isti. I dalje stancamo zanimanja koja ce biti ceo radni vek na birou. Ovo se odnosi i na fakultete. Jad i beda smo.
  • natasa

    04.06.2014 14:58
    nase skolstvo je puno isfrustriranih,ozlojedjenih pogotovo u sonja marinkovic skoli. ne vidim da smo zbog toga srecnije drustvo. naprotiv
  • Zemljak

    04.06.2014 14:34
    Ziveo sam tamo
    12 godina i mogu reci iz svog iskustva da je vise od 50% dece tamo glupavo. Uce decu samo osnovnim stvarima a kada doje 11 i 12 razred onda ih pola odpadne i ne zavrsi a pola uspije i ide na univerzitet. Roditelji mnogo moraju da provedu vremena sa svojim detetom van skole da bih im pokazali ili objasnili neke stvari. Nazalost vecima nema vremena od posla. I zato je takav sistem, sistem koji stvara glupog coveka da bih drzava i korporacije mogle manipulisati s njime, odnosno da mu uzmu sve pare sto zaradi.
  • Lala

    04.06.2014 14:29
    za anonimusa..
    tvoja deca su verovatno ultra inteligentna ,Mladica smatraju herojem,zive u ubedjenju da smo pobedili Nato pakt,da je kosovo srce Srbije,da su pripadnici nebeskog naroda i da su svi stanovnici planete ljubomorni na njih jer su srbi...
  • 04.06.2014 13:49
    Za tecu
    Gospodine teco to sto su Vam sestrici " tupavi i glupavi" zavisi iskljucivo od genetike. Skola odnosno obrazovni sistem je tu da bi ih obrazovao i pripremio za zivot. Pamet i obrazovanje su dve razlicite stvari.
    Kao i Vas i mene su ucili ko koliko ima lignita, da sam pripadnik nebeskog naroda koji zivi u drzavi koja je raskrsnica svih najbitnijih puteva na planeti i da hranimo pola evrope. Kad pogledam kako zivimo mi pametni i ovi glupi ja bih pre da budem glup.
  • Gagarin

    04.06.2014 13:12
    Obrazovanje
    Obrazovni sistem je produzena ruka drzave, obrazovanje je sporedna delatnost, pravljenje gradjana po pozeljnom sablonu je centralna uloga. Tako da se u demokratskim zemljama liberalnog kapitalizma deca uce da budu tolerantna, miroljubiva, da takmicenje nije bitno, vazno je ucestvovati.
    Medjutim, veliki problemi kod njih nastaju pri prelasku iz srednjih skola na fakultete i kasnije, pri ulasku u privredu - odnosi u kapitalizmu su sve samo ne miroljubivi, tolerantni i nekompetitivni. To je najbitniji razlog zasto nasi djaci dobro prolaze na zapadu.
  • Tamara

    04.06.2014 13:10
    pare nisu problem,para nema
    Za nas skolski sistem svi znamo da odavno ne pije vodu. Roditelji ocajni, deca tumaraju, reda koji im je preko potreban nema ni u skoli, ni u drustvu. Primer za to je ovogodisnja mala matura. Nas nazovi obrazovni sistem, hermafroditski, ni socijalisticki ni EUROPEJSKI, nikome ne sluzi, najmanje onome kome treba, a to su deca, buducnost ove zemlje, ako je neko zaboravio! Mi koji smo isli u skolu u vreme koje je proslo davno, u vreme drzave koja je postojala sa jasnim granicama i odredjenim drzavnim uredjenjem, sluzio je svrsi. Od te price vise nema nista, treba se ugledati na pozitivne primere iz dobro uredjenih zemalja i ne vaditi se na pare i bogatstvo. Ovde i onako treba vise para, jer vecina stvari mora da se odradi na privatnim casovima.Kad nam je tako dobra skola, pitam neverne Tome, ZASTO? Poznat mi je dobro obrazovni sistem i u Australiji i u Svedkoj, deca nisu tamo gluplja, nego su postedjena besmislenih cinjenica, bubanja,stresova,a kad dodje vreme za starije razrede manje su istroseni! O sacuvanim zivcima nas roditelja da ne govorim! Ovde se u skoli gradivo samo prezentuje, kuci buba, pa kako kome BOG da! Mi smo ionako NEBESKI NAROD!
  • Tomaso

    04.06.2014 12:59
    Slusah skoro doskorasnjeg premijera kako su nasi skolarci i studenti bilo gde da se pojave u Svetu najbolji, sve naj. Lepo je laskati sebi, ali to vreme je davno proslo, na srecu ili zalost nekih...
  • Nosonja

    04.06.2014 12:50
    Za sve su krivi prosvetni radnici!
  • nss

    04.06.2014 12:19
    nasa deca su najobrazovaniji kadar na svetu pa ih valjda zato rado i izvozimo i svi ih oberucke primaju...jedino nam ostaju brzodoskolovani politicari koje niko nece a ni odavde ih ne moze4s ni motkom oterati...cast izuzetcima ako ih ima
  • darko

    04.06.2014 12:13
    Pa zar nije opste poznato da mi imamo idealan sistem skolovanja a da su ostali zatupljeni i ne znaju sijalicu da zavrnu? Ovo dete mora da je spijun...
  • Struka

    04.06.2014 11:52
    Koliko je nas sistem dobar pokazuje trenutno stanje, a tek ce se u buducnosti (na zalost) videti pun potencijal raznih zaposlenih iz prosvete ciji je jedini cilj pokupiti platu.
  • Mirjana

    04.06.2014 11:51
    za Anonimusa
    Ne mogu da verujem da možete za dete reći da je tupavo. Čije god da je i koju god školu da završava, to je dete i ne može biti tupavo, posebno u osnovnoj školi. A u ostalom kako ste zaključili da ima slabo znanje? Davali ste mu zadatke iz matemetike ili? Slažem se sa tim da deca tamo dobijaju manje opšteg znanja, ali to je zog razvijanja kreativnosti. Tamo se deci razvijaju logičko razmišljanje koje se ne postiže bubanjem količine uglja koje proizvede Brazil. Ja sam do 7 razreda išla u školu u Srbiji, naredne četiri godine u inostranstvo, pa treću i četvrtu opet u Srbiji. Ne bih rekla da sam tupava, jer se opšte znanje nadoknađuje u srednjoj školi i na faksu. Jedino što me malo muči je gramatika srpskog jezika, ali zato tečno govorim 4 svetska jezika. Tako da, molim Vas, nemojte više govoriti za bilo čiju decu da su tupava. Hvala
  • 04.06.2014 11:18
    Sestra moje supruge zivi u Australiji. Ima troje dece, dva decaka i devojcicu. Devojcica ide u osmi dok jedan decak ide u sesti a drugi u peti razred. Prosle godine su bili u Novom Sadu i moram reci da su glupi k'o noć. Jesu oni meni dragi, dobra su i vaspitana su deca, ali kao sto rekoh glupavi i tupavi. Tamo devojcica i ovaj jedan decak vaze za odlicne ucenike dok je drugi decak kao nesto kod nas vrlo dobar. Medjutim, koliko sam primetio devojcica je na nivou naseg ucenika petog razreda a ovaj koji ide u peti je tuplji od nasih klinaca koji idu u treci razred. Mislim, slazem se da se deca kod nas opterecuju raznim glupostima i podacima u osnovnoj. I ja kada sam isao u osnovnu u sedmom sam morao iz geografije da znam koliko hiljada tona bakra se godisnje proizvede u Latinskoj Americi a koliko bruto registarskih tona ima trgovacka mornarica Hong Konga. Znaci, trpao sam se podacima koji mi nikada u zivotu nece trebati. Dobro mi dodju jedinio za ukrstene reci ili kada gledam neki kviz na TV-u. Htedoh reci da deca kod nas uce jako puno stvari koje im nikada u zivotu nece trebati ni na privatnom ni na poslovnom planu, ali opet, ne moraju bas da budu tupavi kao ovo troje sestrinih rodjaka iz Australije.
  • Mirko

    04.06.2014 11:06
    @I

    I zbog te jednakosti ja sam u prvom razredu morao da mucam slog po slog, iako sam znao tecno da citam, jer takav je plan i program...
  • 04.06.2014 10:55
    Na zalost, kod nas bi uniforme sigurno predstavljale problem, zbog agresije koja postoji kod jednog broja dece. To bi bio samo jos jedan razlog da se neko maltretira i ismeva - ako nosi uniformu neke druge skole.
  • I

    04.06.2014 10:48
    @zealot
    U vezi inteligencije...

    Ono što je rečenu u članku (mešanje po razredima), a nije rečeno zbog čega je odgovor.

    Naime, na kraju svake godine deca rade testove i rangiraju se, svi najbolji idu u jedno odeljenje, oni osrednji u sledeće i svi najlošiji idu u treće... Rangiranje je po inteligenciji, postignuću,...

    U svim odeljenjima jednog razreda radi se različito, naspram onoga što se od te dece može očekivati. Sa najjačim odeljenjem radi se žestoko, a sa najslabijim tek ono najosnovnije.

    Ovo nije nikakva novost, ovako se radilo u nekim zemljama i pre 50 i više godina.

    Naravno ovo se ne uklapa u socijalistički (naš) sistem gde svi moraju biti jednaki

  • Sena

    04.06.2014 10:28
    Obrazovanje Au:Sr
    Stvarno je dete lepo to napisalo. Ipak, dosta sam pricala sa prijateljicom prosle godine kada je sa svojom decom dosla iz Australije u Srbiju na raspust. Njeno misljenje, kao osobe koja je rodjena i skolovana u Novom Sadu (u naše vreme je to bilo po ruskom sistemu), je bilo da tamo deca dobijaju samo neko bazicno obrazovanje, cak nisu pravili nikakav problem sto je cela porodica kasnila sa povratkom u Australiju citava 2 meseca. Tamo kao da je najvise bitno to da deca budu u drustvu vrsnjaka u skoli, a ne da provode vreme po ulici. Neko obimnije i više obrazovanje je samo za selektovane. Mada, u odnosu na naš sadašnji sistem, verujem da imaju mnogo više praktičnih edukacija.
  • zealot

    04.06.2014 10:25
    odlično zvuči
    najviše mi se sviđa dodavanje novih jezika i bibliotekom što se tiče same edukacije, a socijalni faktor senior-junior je dobar za stvaranje dobrih odnosa prema nekome ko je početnih i nema dovoljno znanja.

    pitanje koje bih imao jeste kako rade sa decom koja pokazuju izuzetnu inteligenciju, jer to još uvek nisam video negde u praksi. nekada je kod nas za takvu decu postojala opcija 2 razreda u jednom, ali danas nisam čuo da je neko tako završio osnovnu školu.
  • Bojan

    04.06.2014 10:13
    Ima dobrih stvari
    Ima dobrih stvari, mada mi je podeljenost na decake i devojcice bezveze. Mogli bi za pocetak primeniti da se mesaju djaci svake godine. I mislim da u slucaju osnovne skole nije lose uvesti uniforme, za srednje ne bih ali imam utisak da bi u osnovnoj skoli to imalo prednosti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna